Synopsis
Irena Mirkovic accepts to cooperate with don Iridio to produce a show about the Passion of Christ in a jail. She doesn’t know that this experience will change her life. The meeting with the jail’s director, Libero Tarsitano, will push her to definitely break with her fiancé, the actor Cristiano. Moreover she will soon find herself in a deadlock: when she has conquered the convicts’ trust, Irena finds out that none of them is intentioned to take Judas’ role, for reasons that are clear to everyone in the institute. In spite of her persistent requests, the “boys” are firm in their refusal. Besides, there is someone who is against the show, such as sister Bonaria, an inflexible and practical religious. The situation is unblocked when Irena has a great idea: if they can’t find Judas, why don’t they think about the story of Jesus in a different way?
Sinossi
Quando Irena Mirkovic accetta di collaborare con don Iridio per la messa in scena in un istituto penitenziario di una paradossale “Passione Pasquale”, non sa che quell'esperienza le cambierà la vita. Non solo perché l'incontro con il direttore del carcere Libero Tarsitano la spingerà a chiudere definitivamente la relazione con il suo fidanzato attore Cristiano, ma perché presto si troverà di fronte a un problema insolubile. Dopo aver conquistato la fiducia dei detenuti, Irena si rende conto che “dentro” nessuno è intenzionato a fare la parte di Giuda, per motivi che in un carcere sono chiari a tutti. Nonostante le sue insistenze, i “ragazzi” restano fermi nel loro rifiuto, e inoltre c’è anche chi rema contro lo spettacolo: suor Bonaria, una religiosa inflessibile ma dotata anche di spirito molto pratico. La situazione si sblocca quando Irena ha un’illuminazione: se Giuda non si trova, perché non pensare alla storia di Gesù in un altro modo?