logo 2012

GIFFONI EXPERIENCE 2012 - 14.24 July

Sections & Films

BUS SCUM

Category: Edition 2012

Sinossi
Bus Scum (Avanzi d’autobus) racconta il disagio dell’odierna civiltà occidentale in una claustrofobica corsa d’autobus attraverso una città indefinita, spersonalizzante. Tadeusz, giovane di grandi potenzialità e scarsi mezzi, è il ritratto dell’uomo moderno nello scontro tra il proprio individualismo narcisistico e il bisogno di una società di riferimento in cui si riconosce sempre meno.

 

Synopsis
Bus Scum (Avanzi bus) tells the discomfort of modern Western civilization in a claustrophobic bus ride through a indefinite and impersonal city. Tadeusz, a young man of great potential and limited means, is a modern man in the clash between his narcissistic individualism and the need for a society of reference in which he can recognize himself less and less.

 

Original Title Bus Scum
Category Out of competition
Section Amnesty in Shorts
Tipology Short Film
Duration 4'
Production Year 2012
Nationality Italy, Poland
Directed by Luigi Scaglione
Screenplay Mario Cipollone, Luigi Scaglione
Script Mario Cipollone
Director of photography Piotr Bartos
Editor Luigi Scaglione, Michał Stenzel
Sound Luca Ranieri, Davide Della Corte
Music Davide Della Corte
Main cast Mateusz Grabowski
Tony Kombe
Piotr Jagieła

 

luigi-scaglioneLuigi Scaglione
È nato a Napoli. Si è laureato in Arti Visive e Recitazione ed è specializzato in Scienze e Tecniche del Teatro presso l’Università IUAV di Venezia, con abilità di regista, attore e produttore. Vanta un’esperienza nelle produzione audio-visive, collaborazioni come produttore indipendente in cortometraggi, programmi TV e spot pubblicitari. I suoi ultimi progetti, in cui ha ricoperto il duplice ruolo di regista e sceneggiatore, sono i cortometraggi: IL CONSENSO e IL PRINCIPIO DEL TERZO ESCLUSO – TERTIUM NON DATUR girati a Napoli nel 2011. Ha realizzato un mediometraggio intitolato PRECARIAMENTE INSTABILI girato a Venezia nel 2009, finanziato dalla SDS dell’Università IUAV di Venezia.

 

Luigi Scaglione
Born in Naples, Luigi graduated in Visual Arts and Performing Arts, specializing in Science and Techniques of Theatre at the University IUAV in Venice, with skill as a director, actor and producer. He has experience in audio-visual production, and as an independent producer collaborated in short film, TV program and commercial productions. He wrote and directed the short films: IL CONSENSO and IL PRINCIPIO DEL TERZO ESCLUSO – TERTIUM NON DATUR, shot in Naples in 2011. He also directed the medium length film PRECARIAMENTE INSTABILI, shot in Venice in 2009, thanks to the SDS funds of IUAV University of Venice.

 

produzione/production
Oltrecielo.Com
Audio Visual And Performing Arts – Naples
Fosa
Wroclaw
Polland Theatre Arka
festival contact
Luigi Scaglione
This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.