Cyrill Boss, Philipp Stennert
Cyrill Boss was born in 1974, Munich. Philipp Stennert was born in 1975, Göttingen. They graduated in Directing from the Film Academy Baden-Württemberg in Ludwigsburg. Since 2000 they work together as writers-directors. Since 2003 they wrote several episodes of the TV series IF IT DON’T FIT, USE A BIGGER HAMMER (WAS NICHT PASST WIRD PASSEND GEMACHT – DIE SERIE). In 2006 they wrote and directed two episodes of the TV series PROSIEBEN FAIRY TALE HOUR (DIE PROSIEBEN MÄRCHENSTUNDE). In 2007 they made their first theatrical feature, THE TRIXXER (NEUES VOM WIXXER), followed by JERRY COTTON (2010).
Cyrill Boss, Philipp Stennert
Cyrill Boss è nato nel 1974 a Monaco. Philipp Stennert è nato nel 1975 a
Gottinga. Sono diplomati in Regia alla Accademia di Cinema di Baden-Württemberg a Ludwigsburg. Dal 2000 lavorano insieme come sceneggiatori e registi. Dal 2003 scrivono alcuni episodi della serie tv IF IT DON’T FIT, USE A BIGGER HAMMER (WAS NICHT PASST WIRD PASSEND GEMACHT – DIE SERIE). Nel 2006 scrivono e dirigono due episodi della serie tv PROSIEBEN FAIRY TALE HOUR (DIE PROSIEBEN MÄRCHENSTUNDE). Nel 2007 realizzano il loro primo lungometraggio per il cinema, THE TRIXXER (NEUES VOM WIXXER), seguito da JERRY COTTON (2010).
Directors’ statement
Cyrill Boss
There's plenty suspense and goose-bumps in the movie. That was our idea to begin with, after all: we wanted to make a thriller for kids. Christian Becker gave us the novel The House of Crocodiles to read. Te story struck us as very atmospheric: a little boy in a big, dark mansion, full of African furniture, scary masks, stuffed animals, and then there was the mysterious riddle of the dead girl. We immediately saw all kinds of images and visual ideas while we were reading. And that’s the best sign you've fallen in love with a story. On the one hand, it’s a very emotional story about growing up, on the other hand it’s an atmospheric adventure story full of excitement and suspense. Ultimately, it’s about a young boy’s growing up. He’s confronted with the notion of death for the first time in the guise of the mystery of the death of a girl. In the process, he has to learn to overcome his own fears. Victor transcends himself by breaking the silence of the grownups and finally uncovering the truth all by himself.
Phillip Stennert
If I remember what films shaped me as a kid, it was often the suspenseful ones. Our top priority was to tell the story from the boy's point of view. So we’re not trying to portray reality in the film, but to transport the story from a kid’s point of view.
Dichiarazioni dei registi
Cyrill Boss
Il film è pieno di suspense e brividi. In fondo, questa era la nostra idea di base: girare un thriller per ragazzi. Il produttore Christian Becker ci ha dato il romanzo The House of Crocodiles. L’atmosfera della storia ci ha colpiti: un ragazzo in una grande casa spettrale, piena di suppellettili africane, di spaventose maschere, di animali imbalsamati, e poi c’è il mistero della ragazza morta. Dalla lettura nascevano subito immagini e idee visive. E questo è il miglior segno del fatto che una storia ti ha fatto innamorare. Da una parte, è un appassionante racconto di formazione; dall’altra, è una storia avventurosa piena di emozioni e suspense. In definitiva, è un film sulla crescita di un ragazzo, che per la prima volta si confronta con l’idea della morte nella forma del mistero di una ragazza deceduta. In questo processo, il ragazzo deve imparare a superare le sue paure. Victor trascende se stesso, rompendo il silenzio dei grandi e scoprendo da solo la verità.
Phillip Stennert
I film che mi hanno formato da bambino erano quelli di suspense. La nostra priorità era raccontare la storia dal punto di vista del ragazzo. Il nostro obiettivo non era riprodurre la realtà, ma narrare una storia attraverso la prospettiva di un ragazzo.