logo 2011

GIFFONI EXPERIENCE 2011 - 12.21 July

Sections & Films

LILLY THE WITCH 2 – THE JOURNEY TO MANDOLAN

Category: Edition 2011

Synopsis

LILLY THE WITCH 2 – THE JOURNEY TO MANDOLAN is the sequel of LILLY THE WITCH – THE DRAGON AND THE MAGIC BOOK (screened at GFF 2009). In the first film, Lilly became the new superwitch and managed to save the world from the mischievous sorecerer Hieronymous with her friend, the little and clumsy dragon Hector. Now a new adventure awaits for her: the journey to Mandolan. The throne of Mandolan is bewitched – a huge problem for the great vizier Guliman, who wants to enthrone himself as the new king of Mandolan. His evil sorcerer Abrash tries to deceive Lilly to help them. But there’s no fooling a superwitch: Lilly senses a conspiracy. With the support of the little dragon Hector and the smart street urchin Musa, Lilly conquers the palace guards of Guliman, mortal deserts and worst of all her own fears in the Forbidden Town to free the noble King of Mandolan and his people from the tyranny of Guliman.

 

Sinossi

MAGA MARTINA 2 – VIAGGIO IN INDIA è il seguito di MAGA MARTINA E IL LIBRO MAGICO DEL DRAGHETTO (in concorso al GFF 2009). Nel primo film, Martina è diventata la nuova superstrega e ha salvato il mondo dal perfido mago Hieronymous, grazie anche al sostegno di Ettore, un draghetto piccolo e goffo. Ora una nuova avventura l’attende: il viaggio per Mandolan. Il trono di Mandolan è stregato: è un problema enorme per il Gran Visir Guliman, che aspira a diventare il nuovo re. Il suo perfido stregone Abrash cerca di ingannare Martina per convincerla ad aiutarli. Ma nessuno può ingannare una superstrega: Martina sente odore di cospirazione. Con l’aiuto del draghetto Hector e di Musa, un astuto ragazzo di strada, Martina va alla ricerca del vero sovrano.

 

Original Title HEXE LILLI: DIE REISE NACH MANDOLAN
Category Official Competition
Section Elements +6
Tipology Feature Film
Duration 90'
Production Year 2011
Nationality Austria, Germany, Spain
Directed by Harald Sicheritz
Screenplay Bettine von Borries, Achim von Borries
Script Bettine von Borries, Achim von Borries
Based on the book ""
by Knister
Director of photography Thomas Kiennast
Editor Alexander Dittner
Production Design Christoph Kanter
Music Ian Honeyman, Klaus Badelt
Main cast Alina Freund (Maga Martina/Lilly/Lilli)
Anja Kling (la madre/mother)
Tanay Chheda (Musa)
Pilar Bardem (Surulunda)
Jürgen Tarrach (Guliman)
Ercan Durmaz (Arbash)
Produced by Corinna Mehner, Martin Husmann, Michael Coldewey

lilly the witch regHarald Sicheritz
Born in Stockholm. He studied Communication and Political Science in Vienna. Also active as a director for various TV series and commercials, his theatrical feature films include MUTTERTAG (1993), FREISPIEL (1995), HINTERHOLZ 8 (1998), WANTED (1999), POPPITZ (2002), MA 2412 - DIE STAATSDIENER (2003), DARUM (2007), 3FALTIG (2010). He is not only a director, but is also the founder and bassist of the music group Wiener Wunder.

 

Harald Sicheritz
Nato a Stoccolma. Ha studiato Scienze della Comunicazione e Scienze Politiche a Vienna. Oltre a serie tv e spot pubblicitari, ha diretto diversi lungometraggi per il grande schermo, tra cui MUTTERTAG (1993), FREISPIEL (1995), HINTERHOLZ 8 (1998), WANTED (1999), POPPITZ (2002), MA 2412 - DIE STAATSDIENER (2003), DARUM (2007), 3FALTIG (2010). Non è solo regista, ma anche fondatore e bassista del gruppo musicale dei Wiener Wunder.

 

 

Director’s Statement
“The movie conjures up memories from my own childhood. The charm of the film consists of the mingling of the real world, which Lilli has in common with her audience, and the magical world, which we can only enter on the big screen. One of the great advantages of the concept behind the movie series is that we experience Lilli’s adventure from her point of view, meaning that we see through the eyes of a child. With her adventure, Lilli awakens an interest in the strange and fantastic. The film also offers an excellent opportunity for delving into themes like power and social responsibility without being overly demanding or even boring. Children want to be taken seriously. They do not want a film that is obviously a children’s film”.

 

Dichiarazioni del regista
“Il film evoca ricordi della mia infanzia. Il fascino della pellicola consiste nella commistione tra il mondo reale, che Martina ha in comune con il pubblico, e il mondo magico, in cui è possibile entrare solo attraverso il grande schermo. Uno dei grandi vantaggi dei film dedicati a Martina è che noi viviamo le sue esperienze dal suo punto di vista, il che significa che vediamo attraverso gli occhi di una bambina. Con la sua avventura, la piccola strega risveglia l’interesse per il magico e per il fantastico. Il film offre anche una grande occasione per approfondire temi come il potere e la responsabilità sociale, senza essere pedante o noioso. I bambini vogliono essere presi sul serio. Non vogliono un film semplicemente infantile”.

 

Production
Blue Eyes Fiction GmbH & Co. KG
Müllerstraße 1, 80469 Munich - Germany
phone +49 89324907500
fax +49 89324907510
This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.

www.blueeyes.de

--
Trixter Productions GmbH & Co. KG
Borsigstrasse 8, 10115 Berlin - Germany
phone +49 3081703906
fax +49 3081703926
This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.

www.trixter.de

 

World sales

Cinepool – A Division of Telepool GmbH
Sonnenstrasse 21, 80331 Munich - Germany
phone +49 89558760
fax +49 895587619223
This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.

www.telepool.de