Synopsis
Michele Casali, a failed painter, teaches for a living. His marriage with a beautiful and cold woman isn’t happy. His only task in life is the education of his daughter Giovanna. The girl is shy, insecure and insignificant but his father dreams of a great future for her. One night, blinded by the jealousy for a boy who, forced by Michele, pretended to be in love with her, Giovanna kills her only beautiful girlfriend. Declared insane, the girl is closed in a psychiatric hospital. Her father remains stubbornly close to her, while the mother refuses to meet her again and she feels more and more distant from her family.
The movie is moving and painful. Wonderful the interpretation of Francesca Neri. The film presented the talent of the actress Alba Rohrwacher to the big audience, who for this brilliant interpretation won the David di Donatello 2009 as Best Actress in a Leading Role.
Sinossi
Michele Casali è un pittore fallito che insegna per vivere. Il suo matrimonio con una donna bella e distante non è felice. Suo unico scopo è, dunque, l’educazione della figlia Giovanna, un’adolescente timida, insicura e non bella per la quale il padre immagina un grande futuro. Una sera, accecata dalla gelosia per un ragazzo che, ricattato da Michele, ha accettato di farle una finta corte, Giovanna uccide la sua unica, bellissima amica. Dichiarata insana di mente, la ragazza viene rinchiusa in un ospedale psichiatrico. Il padre le rimane testardamente vicino, mentre la madre, Delia, rifiuta di incontrarla e si allontana sempre di più dalla famiglia.
Film struggente e dolorosissimo con una magnifica interpretazione di Francesca Neri. L’opera ha, inoltre, fatto conoscere al grande pubblico il talento di Alba Rohrwacher che per questa brillante interpretazione si è aggiudicata il David di Donatello 2009 come migliore attrice protagonista.